Dag 23, Granada – Crevillent(e)

Vandaag staat een rit van ongeveer 330 kilometer op het programma, die ons naar Crevillent(e) zal brengen. Crevillent(e) ligt ongeveer 50 kilometer voorbij Murcia.

Afgerekend hadden we al, dus als we brood gekocht hebben, maakt Marijke het brood klaar, terwijl ik zorg dat de stroom wordt afgesloten en de pootjes zijn ingedraaid. Al met al kunnen we om 9:00 uur gaan rijden. Behalve een wegversmalling vanwege wegwerkzaamheden, verloopt het eerste uur bijzonder rustig.

IMG_8152 IMG_8153

De reis verloopt voorspoedig; er is onderweg ook niet echt iets te zien dat de moeite waard is, behalve het wijds uitzicht op zich en dat laat zich nu net niet (goed) op een foto vast leggen.

P1040742 P1040743

We schieten tijdens het rijden nog wel wat foto’s, maar het is allemaal niet erg spectaculair.

P1040751 P1040754

De beschrijving m.b.t. het vinden van de camping is eenvoudig: op de AP-7 neem je afslag 730 en volg je de borden “camping”.

Jammer genoeg rijden we op de A-7 en komen we afslagen tegen in de 500-serie, maar ook, zoals op bovenstaande foto, 112. We hebben er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt.

P1040757 P1040760

Maar als we vervolgens Elche passeren, beseffen we dat er iets niet goed is, want Crevillent(e) ligt vóór Elche. Ik besluit bij de eerst volgende gelegenheid te keren.

We komen er achter dat we bij afslag 528, Torrevieja/Cartagena, de A-7 moeten verlaten en dan blijken we op de AP-7 te komen Geërgerd. Ik zal dit na de vakantie bij de ACSI melden, zodat ze dat in de volgende editie kunnen aanpassen.

Al met al, hebben we ongeveer 60 kilometer omgereden, waardoor we pas tegen 14:00 uur op Camping Marjel Costa Blanca aankomen; het is ontzettend warm Emoticon die tong uitsteekt.

Binnen 10 minuten zijn alle administratieve handelingen verricht en hebben we uitleg gekregen over wat we, al dan gratis, kunnen doen op deze camping. We krijgen plaats B144 toegewezen en deze heeft volgens de receptioniste, schaduw.

We installeren de caravan en lopen een rondje over de camping. Het lijkt hier Las Vegas wel; heet, ongelooflijk groot en redelijk kaal qua aankleding en ontzettend grote campers, maar we zien ook diverse 5-wheelers.

IMG_8157 IMG_8158

We drinken op het terras een lekker ijskoud biertje.

We lezen wat bij de caravan en drinken nog een borreltje. Eten gaan we vanavond bij het restaurant op de camping.

Als we daar heen lopen, zien we een Fransman die in het bezit is van een camper, een aanhanger en een auto. Mijn idee is dat de auto in die aanhanger gaat, waarbij waarschijnlijk van een lier o.i.d. gebruik gemaakt wordt, want ik zou niet weten hoe je anders de deuren nog open zou kunnen doen Knipogende emoticon. Als we daar lopen, zie ik dat de man ergens tussen de 60-70 jaar is, terwijl ik zijn  vrouw op 40-50 jaar schat en zij ziet er niet uit alsof zij gaat helpen een aanhanger achter een camper te koppelen. Ik zeg tegen Marijke: “het zal me niks verbazen, als die trailer een mover heeft” en warempel, dat blijkt dus ook het geval te zijn.

Als we bij het restaurant zijn horen we dat, omdat het nog geen weekend is, er niet buiten geserveerd wordt, maar het restaurant is aangenaam koel.

We kiezen voor het buffet, waarbij alles is inbegrepen, zelfs het glas wijn dat we er bij drinken.

Vooraf maken we gebruik van de rijkelijk gevulde saladebar en vervolgens neem ik een bordje Gazpacho.

IMG_8162 IMG_8163

Daarna maken we gebruik van het warme buffet, dat o.a. bestaat uit pasta, kroketjes gevuld met ham en kaas, frietjes en diverse soorten groenten. Het smaakt redelijk, maar de frietjes zijn gewoon koud. Als ik daar wat van zeg, wordt de bak gelijk weg gehaald, maar er komen (voorlopig?) geen nieuwe voor terug; al met al een toch tegenvaller.

We besluiten met een schaaltje Tiramisu en die smaakt uitstekend. Koffie drinken we wel bij de caravan.

Omdat er, voor de eerste keer deze vakantie, sprak is van beestjes die prikken en Marijke daar allergisch voor is, besluiten we nog even in de caravan te lezen. We zetten de ventilator strategisch neer, waardoor toch sprake is van enige verkoeling.

We hebben vandaag 390 kilometer gereden.

> Mainmap

Dit bericht werd geplaatst in Dag 23 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dag 23, Granada – Crevillent(e)

1. Johan S. zegt:

Lekker warm daar. Woensdag a.s. verwachten we hier 35 graden.