Dag 25, Crevillent(e) – Pinedo (Valencia)

Vandaag hoven we maar 190 kilometer te rijden naar Valencia; dat wordt dus een relaxte trip.

Na de gebruikelijke ochtendrituelen, loop ik naar de receptie om af te rekenen. Voor de polsbandjes die we hadden gekregen, heb ik € 20,- borg moeten betalen en die wordt verrekend met de openstaande rekening; ik hoef maar € 8,- bij te betalen, dus we hebben hier voor € 14,- per nacht gestaan Verhitte emoticon.

Omdat het brood nog zeker een kwartier op zich laat wachten, besluiten we maar te vertrekken; dan eten we wel een koek onderweg en lunchen we in Pinedo.

Het is wederom bijzonder rustig onderweg.

Deze trip blijkt qua uitzicht meer variatie te bieden dan op de laatste trips het geval was.

Zo staat er met enige regelmaat een mooie kerk of burcht naast de weg.

P1040811 P1040815

Het is inmiddels 10:00 uur en de reis verloopt voorspoedig; we halen wederom een gemiddelde van om en nabij de 80 kilometer per uur en dat is natuurlijk een prima gemiddelde, zeker met de caravan achter de auto Knipogende emoticon.

P1040818 P1040819

Rondom Valencia wordt het ineens bijzonder druk, maar het blijkt al gauw te gaan om Spanjaarden die de stad ontvluchten en hun verkoeling gaan zoeken aan het strand.

Het is uiteindelijk rond 11:30 uur, als we Camping Coll Vert in Pineda bereiken, De eigenaar is meer dan behulpzaam en volgestopt met routekaarten, busoverzichten en een lijst van Home made paella’s, gaan we de caravan op de ons toegewezen plek neerzetten.

De plaatsen zijn niet overdreven groot, maar voldoende voor wat wij deze vakantie zoeken. Als we over de camping lopen, zie ik ineens een auto met een mij bekend kenteken: de Nederlanders die in la Zubia voor mij stonden toen we op de camping aankwamen Verwarde emoticon (zie dag 20). Nu is Spanje toch enorm groot en dit is al de 2e keer dat we mede-kampeerders tegenkomen, waarmee we al eerder op een camping gestaan hebben.

Omdat we niet ontbeten hebben, gaan we bij het restaurant van de camping een hamburger eten en uiteraard nemen we daar een koud drankje bij. De sangria die Marijke drinkt, is vers voor haar klaar gemaakt en dat is te proeven!

IMG_8185 IMG_8186

Terwijl we daar zitten te eten, komt er een prachtige Hymer camper langsrijden, met een aanhangwagen en we zijn benieuwd wat daar nu weer voor moois uit zal komen rollen. We hoeven er weinig moet voor te doen er achter te komen, want ze komen naast ons staan Knipogende emoticon. Het blijkt om een prachtige Honda motorfiets te gaan.

Ik maak nog even een verslagje in orde en zet dat online en dan gaan we samen even naar het strand.

IMG_8195 IMG_8194

Voor het avondeten hebben we paella besteld; omdat het restaurant op zondag gesloten is, kunnen we deze allen krijgen om mee te nemen. Wat schets onze verbazing als ik om 20:00 uur bij het restaurant een complete paella pan mee krijg. Voor € 3,- meer krijgen we er ook nog eens een ijskoude fles Rosé bij.

IMG_8201 IMG_8202

We laten het ons goed smaken, Na afloop doen we samen even de afwas en drinken we een kop  koffie. Als het begint te schemeren, gaan we naar binnen want de insecten zijn hongerig vanavond.

Om 23:30 uur gaan we slapen.

We hebben vandaag 190 kilometer gereden.

> Mainmap

Dit bericht werd geplaatst in Dag 25 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dag 25, Crevillent(e) – Pinedo (Valencia)

1. Jeannine zegt:

Hebben jullie geen Deet bij je, dat helpt hel goed tegen insectenbeten!